Najlepsze białko z roślin

 

Osoby spożywające ryby, pieczywo, czerwone i białe mięso oraz warzywa i owoce, przeważnie znacznie rzadziej mają jakieś braki witamin  czy składników odżywczych. Jednak w przypadku wegetarian czy wegan, sprawa wygląda nieco inaczej.

Jakie białka są niezbędne w diecie?

białko roślinneOsoby niespożywające mięsa, muszą sobie innymi produktami zastąpić białko, które w dużej ilości występuje w tym produkcie spożywczym. Ponieważ znajduje się ono niemalże w każdym pożywieniu, to jednak nie zawsze jest to wystarczająca ilość, aby zaspokoić dzienne zapotrzebowanie. Dorosły i zdrowy człowiek, powinien każdego dnia przyjąć około jednego grama białka na kilogram masy ciała. Może ono być zwierzęce lub białko roślinne, które pod względem budowy aminokwasów nie jest tak korzystne jako to pierwsze. Przede wszystkim nie jest ono tak dobrze trawione, a co za tym idzie, przyswajane przez nasz organizm. Dlatego też warto się wspomagać białkami w proszku, które są łatwe w spożyciu i naturalne. W sprzedaży przede wszystkim znajdziemy białka z grochu, fasoli, soi, kukurydzy czy ryżu. Sprzedawane są w formie kilogramowych paczek, które przeważnie starczają na kilka miesięcy stosowania. Można je rozpuścić bezpośrednio w szklance wody, ulubionego smoothie, soku czy dodać do placuszków, naleśników albo ciast. Tak naprawdę mają szerokie zastosowanie i często niewyczuwalny smak. Białka roślinne są niezbędne dla osób, które chcą się odchudzać lub aktywnie uprawiają sport, ponieważ białko przyczynia się do budowania masy mięśniowej.

Najlepsze białka roślinne znajdziemy w sprawdzonych sklepach ze zdrową żywnością, gdyż dostępne tam produkty mają niezbędne certyfikaty jakości. Takie białko często posiada szereg cennych witamin i minerałów, które naturalnie w nich występują.