Skuteczna dieta odchudzająca


 

Każdy kto choć raz był na diecie wie jakie to trudne zadanie. Pokonanie dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych wymaga dużo wysiłku i codziennej pracy. To co jemy każdego dnia ma bezpośredni wpływ na nasze zdrowie i wygląd. 

Jakie posiłki zawierają diety odchudzające?

dieta odchudzająca jadłospisGłównym sprawcą otyłości jest niezdrowe jedzenie i brak ruchu. Większość z nas jest zapracowana i nie ma czasu na domowe jedzenie więc je zamawia z dowozem do domu, albo stołuje się w różnych restauracjach i barach szybkiej obsługi. W takim jedzeniu jest dużo tłuszczu, soli a czasem także niezdrowego glutaminianu sodu, który wzmacnia smak i aromat. Jeżeli chcemy zgubić zbędne kilogramy, to dieta odchudzająca jadłospis musi mieć ułożony zgodnie z zasadami żywienia, czyli najważniejsze są pełnowartościowe produkty zbożowe takie jak razowy chleb, czy pełnoziarnisty makaron. Bardzo ważne są świeże warzywa, które powinniśmy codziennie spożywać pod postacią pięciu porcji, najlepiej w wersji surowej. W jadłospisie nie może zabraknąć ryb morskich, które dostarczają niezbędnych składników mineralnych i zdrowych tłuszczy Omega 3 i Omega 6. Z owocami na diecie odchudzającej należy uważać, bo zawierają sporo cukrów pod postacią fruktozy. Aby schudnąć należy też spożywać tłuszcze, ale zdrowe, bo są nośnikiem witamin i składników odżywczych. Pełny jadłospis zawiera pełnowartościowe śniadanie, obfitujący w warzywa obiad i lekką kolację. Między posiłkami, osoba na diecie może spożywać bakalie i suszone owoce, które zaspokajają głód.

Oczywiście sama dieta nie wystarczy i trzeba sobie jeszcze zapewnić umiarkowany i systematyczny ruch, aby móc spalać nadprogramową tkankę tłuszczową. W większości przypadków po około dwóch, trzech miesiącach widać już pierwsze efekty jeżeli ściśle przestrzegamy diety.