Jakie kanały promocji warto wybrać?


Internet jest ważnym narzędziem nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie firmy, ale również jeśli chodzi o jej reklamę. W sieci możemy tworzyć strony internetowe będące wizytówką firmy, możemy dodawać mapy z dojazdem, czy prezentować firmowego bloga. Obecnie jednak najważniejszymi kanałami promocji są media społecznościowe.

Skuteczny kanał promocji

kanały promocjiPortale społecznościowe są codziennie odwiedzane przez setki milionów osób na całym świecie. Każda firma może założyć tam swoje konto, na niektórych z nich można wykupować także dodatkowe reklamy. Nic więc dziwnego, że obecnie reklama skupia się na obszarach społecznościowych. Jakie kanały promocji warto jest wziąć pod uwagę? Najpopularniejszym serwisem jest Facebook. Umożliwia on dodawanie tekstów o dowolnej długości, zdjęć i filmów, jak również stworzenie profilu firmowego i sprzedaży online. Samo założenie konta jest darmowe, ale Facebook daje możliwość płatnych reklam i zwiększenia widoczności danej strony, co przekłada się na skuteczniejsze dotarcie do klienta. Drugim portalem jest Twitter. Tu można zamieszczać krótkie wiadomości oraz zdjęcia i filmy. Ograniczeniem jest ilość znaków na jednego tweeta, jak również brak możliwości stworzenia profilu firmy, tak jak na Facebooku. Trzeci portal to Instagram. Tutaj główną rolę odgrywają zdjęcia, prezentowane w charakterystycznej kwadratowej formie. Na Instagramie, podobnie jak na Twitterze, liczą się krótkie wiadomości i hashtagi, a mniejsza uwagę przywiązuje się do tekstu.

Kanałów promocji w internecie jest bardzo dużo. Poza Facebookiem, Twitterem czy Instagramem można wyróżnić serwisy, takie jak Vine, Pinterest, Youtube, Tumblr, czy Snapchat. Dzięki nim każda firma może wybrać platformę, która odpowiada im najbardziej i stawia na to, co dla niej najważniejsze (tekst, zdjęcia, filmy).