Czy spersonalizowana reklama to dobre rozwiązanie?

Mamy XXI wiek, a świat nieprzerwanie rozwija się w oraz bardziej zastraszającym tempie. Ciężko pomyśleć, że jeszcze za pokolenia naszych rodziców czy dziadków reklamą była głównie notatka w gazecie i radiu. Od czasu do czasu pojawiły się jakieś materiały promocyjne w postaci wizytówki, czy loga. Telewizja jak i zamieszczona w nim reklama była zwyczajnie droga.

Preferencje klientów zbierane przez Internet wspomagają reklamę

Studio DA VINCIDzisiaj możemy cieszyć się nie tylko telewizją, która od dawna jest standardem w każdym domu, ale i siecią, dzięki której zapewnioną mamy komunikację z praktycznie z całym światem. Rozmów, wymianą poglądów, przesyłania wiadomości ale i robienia zakupów. Coraz częściej właśnie pośród internautów znajdują się zwolennicy zakupów w sieci, uważający, że jest taniej, szybciej bezpieczniej. A do tego zewsząd reklamy o produkcje, który akurat potrzebuje. Z pewnością każdy od dawna już wie, iż odpowiednie reklamy w odpowiednim miejscu i czasie nie są przypadkiem, a skomplikowanym algorytmem współpracującym z daną agencją reklamową. Agencja reklamowa poprzez współpracę z światową wyszukiwarką internetową zbiera informacje na temat każdego internauty, który korzysta z sieci właśnie po to by określić czego poszukuje, co potrzebuje i jaki towar można mu sprzedać poprzez najłatwiejszy środek – spersonalizowana reklama.

W zależności od tego, gdzie serfujemy po sieci, a nawet z jakiego urządzenia korzystamy, takie zostaną nam przedstawione produkty w takich konkretnych cenach. Coraz więcej użytkowników też się przekonuje o tym, że zanim zacznie zakupy, warto wyczyścić ciasteczka z przeglądarki, oraz nie używać produktów Apple’a – wtedy chociażby ceny biletów lotniczych potrafią być droższe o kilka procent. Znacznej części osób taka spersonalizowana reklama i inwigilacja w sieci zdecydowanie się nie podoba, ale czy rzeczywiście przygotowanie reklam pod danego klienta jest tak straszne?